tisdag 23 september 2014

Top Ten Tuesday

Händelsevis erinrade jag mig Top Ten Tuesday medan det fortfarande är tisdag.
Veckans uppgift är lätt så här kommer min lista.

Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list

  1. Revolutionsskrivarna av Nawal al Saadawi
  2. Standard av Nina Bouraoui
  3. Vilda svanar av Jung Chang
  4. Se Nu Då  av Jamaica Kincaid 
  5. Brända skuggor av Kamila Shamsie
  6. Tokyo blues  av Pia Hintze
  7. Liv till varje pris av Kristina Sanberg
  8. Husmoderns död av Sara Danius
  9. Samlade noveller & prosaskisser av Virginia Woolf
10. Promenader i Virginia Woolfs London av Lisbeth Larsson

4 kommentarer:

  1. Vilda svanar är den enda på denna lista som jag känner igen .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är nya titlar, Lena, så det är inte så konstigt att du inte känner igen dem. Revolutionsskrivarna fick jag igår. Virginia Woolfs samlade fick jag också för ett par dagar sedan

      Radera
  2. Den sista ska jag absolut läsa, både Lisbeth Larsson och Woolf bekanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sara Danius är också intressant, hon är mycket kunnig.

      Radera