söndag 16 juni 2024

En smakebit på søndg v. 24 2024

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger håller i bloggutmaningen En smakebit på søndag. Den går ut på att vi bjuder varandra på smakebitar utav det vi just läser. Utan att för den skull spoila något, förstås. 

" Allt fick plats i bilen, men jag fyllde både bgageutrymmet och baksätet. Det förvånade mig att det gått så fort att samla ihop allt som var mitt, att befria huset från varje spår av min närvaro, av det som kommit att bli ett kapitel i mitt liv. Det enda som jag inte fått med var vävstolen. Det gick inte att plocka ner väven och demontera den på egen hand, och i vilket fall som helst skulle den inte gå in i en så här liten bil. När jag burit ut de sista sakerna låste jag och hängde husnyckeln på kroken under taket i vedboden."

Ur Vikarien av David Norlin

Fer smakebitar: HÄR

6 kommentarer:

  1. Den är jag nyfiken på, men den är en riktig tegelsten. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. en läser den snabbt trots omfånget. spännande och vardaglig

      Radera
  2. nr 4 av 233 reservationer, blir nog sommarläsning

    SvaraRadera
  3. det blir väl ingen sommarläsning av det om inte biblioteket har väldigt många ex.?

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att få in en vävstol i en bil. Det är stora grejer.

    SvaraRadera
  5. Den här har ju varit en snackis! Får se om jag läser den.

    SvaraRadera