tisdag 9 december 2014

Nya läsbekantskaper under 2014


Top Ten NEW-to-us Authors We Read in 2014
 

The Broke and the Bookish utmaning idag gäller författare vi läst under 2014 som varit nya bekantskaper för oss. Läs hur det går till  HÄR

 1. Paula Fox, Desperate Characters
 2. Louise Walters, Mrs Sinclair´s Suitcase
 3. Attica Locke, Black Water rising
 4. Henry David Thoreau, Walden
 5. Eowyn Ivey, The Snow Child 
 6. Vladimir Sorokin, Snöstormen
 7. M L Stedman, Light between Oceans
 8. Lian Hearn, Across the Nightingale Floor
 9. Taiye Selasie, Ghana must go
10. Julie Otsuka, The Buddha in the Attic

10 kommentarer:

  1. Alltid roligt när man hittar nya bra författare :)

    SvaraRadera
  2. Jag står i kö till Paula Fox bok- och lär väl få vänta ett tag till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon förtjänar många läsare. heder åt Jonathan Franzen!

      Radera
  3. Många spännande titlar! Walden har jag tänkt läsa nån dag. The Buddha in the Attic gillade jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Walden älskade vi i läsecirkeln. Otsuka är väldigt bra, tyckte jag också

      Radera
  4. Stedman fick vara med hos mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker att det är en riktigt berättare

      Radera
  5. Jag har inte läst någon av dessa, och jag tror nog inte att det är något för mig. Den enda jag är smått nyfiken på är Walden. :) Hoppas du hittar många nya favoriter nästa år också!

    SvaraRadera
  6. Många intressanta författare/titlar! Otsuka förtjänar verkligen topplisteplacering! Fox bok är jag väldigt sugen på att läsa. :)

    SvaraRadera