fredag 14 juni 2013

Tag: Sommarläsning

Sanna har taggat mig att berätta om min sommarläsning


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Sofi Oksanen, När duvorna slutade flyga
Anna Williams, Från verklighetens stränder (om Agnes von Krusenstjerna)
Birgitta Åkesson, Intill döden trött (om Victoria Benedictsson)
Will Schwalbe, Bokklubben vid livets slut
Shani Boianjiu, Det eviga folket är inte rädda 


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Yann Martel, Berättelsen om Pi
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Under tallarna ett stycke från stranden
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Under tallarna ett stycke från stranden och i sängen innan jag somnar
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Någon helt oplanerad titel, antagligen

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Tove Jansson, Sommarboken


7. Strand eller hängmatta?
Se ovan under 3 och 4! Hängmattan faller man ur eller också blir man kall om ryggen.


8. Deckare eller roman?
Både deckare och romaner


9. Favoritgenre?
Bra böcker
10. Tagga 3 andra!
Jag skickar vidare till  
MONIKA
HANNELE
Ingrid

7 kommentarer:

  1. Jag ska svara så snart jag hinner, Mrs C!

    SvaraRadera
  2. Tove Jansson har något bra för alla årstider, Berättelsen om Pi såg jag som film. fin. I hängmattan har man en bra kudde och filt...

    SvaraRadera
  3. Tove Jansson är trevlig att läsa. Berättelsen om Pi har jag bara sett på film och där tyckte jag den var fin!

    SvaraRadera
  4. Ingrid och Hannele, jag litar på er...

    Lena, om jag förstår saken rätt så skiljer sig boken en del från filmen. filmen har jag lånat hem nu. boken får läsas till hösten i bokcirkeln

    SvaraRadera
  5. Åh, tack för taggen, det är alltid kul att bli tänkt på :) Men den här har jag redan gjort och planerna är dessbättre fortfarande samma :)

    SvaraRadera
  6. Jaaa, alle burde lese Sommerboken når det er sommer! Jeg leste den for noen uker siden for første gang, skikkelig fin. Forøvrig skikkelig fint cover på boka til Elsa Beskow! God midtsommer!

    SvaraRadera