onsdag 23 oktober 2024

Veckans kulturfråga v. 43 2024

enligt O: Veckans kulturfråga v. 43: Vilka böcker står näst i tur att bli lästa?

Jag tyckte väldigt mycket om Folk som sår i snö av Tina Harnesk och därför väntar jag på hennes senaste bok Mödramärg. Den behandlar också samisk historia om än på ett annat sätt. Aska i munnen av Brenda Navarro, född 1982 i Mexico City, numera boende i Madrid. Romanen handlar om två syskon i Mexico City vars mamma arbetar i Madrid. Stora syster tar hand om sin bror. De kommer att få åka till Spanien, men de blir besvikna. Detta är en bok ifrån Tranans förlag och jag förväntar mig mycket av den. Nina Bouraouis nyutkomna roman Sorgen har ett minne handlar om hennes tankar och minnen omkring faderns död.
 

2 kommentarer:

  1. Nina Bouraoui köar jag på biblioteket

    SvaraRadera
  2. Har åtminstone tänkt läsa "Folk som sår i snö" men än har det inte blivit av.

    SvaraRadera