fredag 27 mars 2020

Helgfrågan v. 13

Just här just nu hjälpt Mia med Helgfrågan


Om du skulle skriva en roman, i vilken genre skulle det vara? Skulle du skriva i eget namn eller under pseudonym?
Det skulle inte vara en deckare, inte feelgood, inte romance, inte fantasy, inte SF, inte skräck, inte dystopi, inte nyckelroman, inte brevroman, möjligen dagboksroman, inte äventyrsroman, inte kärleksroman, historisk roman.
Nej, det fick bli en roman om en människas liv, hennes tankar om livet, hennes önskningar, hennes relationer, hennes vardag, hennes studier och yrkesval. En kvinnoskildring, helt enkelt; i mötet med världen  och vad som rör sig inuti kvinnan. Det blir en roman på ca 200 sidor,
Nej, jag publicerar under pseudonymen Felicia Ormstad.

Bonusfrågan då? 
På söndag byter vi till sommartid. Längtar du till sommaren?
Nej, jag vill ha ordentlig vår först                                                       ¨

15 kommentarer:

  1. Jag skulle också gärna läsa den!

    SvaraRadera
  2. Den låter läsvärd den kommande boken. Läser gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kommer att bli lång kö på biblioteket, förstår jag

      Radera
  3. Kvinnoskildring låter intressant. Den skulle jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kvinnoskildringar är oftast intressanta

      Radera
  4. Det låter som en bok jag skulle kunna läsa :-)

    SvaraRadera
  5. det skulle det antagligen bli. hoppas jag

    SvaraRadera
  6. Jamen, det är bara att slå till och skriva!

    SvaraRadera
  7. Men du verkar ju ha upplägget helt klart! Sätt igång! :)

    SvaraRadera
  8. Det är bara att skriva nu då

    SvaraRadera