måndag 6 januari 2020

Fortsättning på Authors & characters

Lyran: "Dags för lite nya namn på författare och karaktärer om ni vill (fortsätta) hänga med på utmaningen Authors & Characters. 

Berätta om en författare och en litterär karaktär som båda bär veckans utvalda namn. Var gärna fantasifulla med namnen, de kan vridas och tänjas, gälla alla kön, vara olika versioner i olika länder o s v. Improvisera! Varje måndag lägger jag upp ett inlägg med veckans namn och mina val. Lägg upp era egna inlägg, släng in en länk i mina kommentarer, besök varandra för att få lästips och kommentera gärna."


Namnlista:
v.3 Johannes

v.4 Marianne
v.5 Henrik
v.6 Alexander
v.7 Ester
v.8 Josef
v.9 Jenny
v.10. David
v.11 Sara
v.12 Karl
v.13 Camilla
v.14 George
v.15 Gabriella
v.
v.16 Susanne
v.17 Emil
v.18 Martin
v.19 Paula
v.20 Samuel
v.21 Gustav
v.22 Therese
v.23 Robert
v.24 Simon
v.25 Kerstin

 

2 kommentarer:

  1. Funderade på att vara med på den här utmaningen, men nu har jag gått omkring och funderat på namnet Johannes flera dagar, och kan bara komma på Johannes Anyuru ;) Får se om jag kommer på några författare eller karaktärer ur böcker tills nästa vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ibland får en fundera ordentligt, men det brukar gå till slut

      Radera