lördag 29 september 2018

Helgfrågan v. 39

Mias helgfråga gäller bokmässan även denna vecka. Jag kan inte vara ensam om att inte vara på mässan en enda dag. Men jag får agera som om.


jag tror mig ha lånat den här bilden av enligt O
Någon speciell bok av någon speciell författare?
Jag skulle ge mig på jakt efter Maggie O´Farrell och hennes bok, Ett hjärtslag från döden. Att skriva om döden och hylla livet är titeln på det seminarium som idag tycks ha blivit inställt.
Bonusfrågan gällde om det finns något annat en kan köpa på mässan.
Jadå, det brukar finnas fina anteckningsböcker, pennor, bokmärken, muggar, kylskåpsmagneter, kort på författare och en massa annat som jag inte riktigt kommer på nu .

15 kommentarer:

  1. Kylskåpsmagneter kan vara kul 🙂🙃

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja de där med snusförnuftiga uppmaningar på. eller en fin gammal författare

      Radera
  2. jag har shoppat loss och köar för boken på biblioteket

    SvaraRadera
  3. Den som är riktigt shoppingsugen kan ju faktiskt köpa en himla massa olika saker, förutom böcker!https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2018/09/shopping-pa-bokmassan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det börjar ju bli jättemycket annat än böckerna

      Radera
  4. Jag shoppade enbart loss på böcker men visst finns det massor av annat för den som vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är ju för böckernas skull en är
      där, trots allt

      Radera
  5. Misstolkade bonusfrågan totalt, hade ingen aning om att den gällde prylar köpta från bokmässan, trodde man bara köpte böcker där... ja, ja, man lär så länge man lever. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo där kan en shoppa loss på allsköns bråte. men det är ju till syvende och sist böcker en behöver

      Radera
  6. Muggar ja, också något som tar plats. Ibland tror jag minimalism är något att leva efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst tar de plats, men ibland är de riktigt roliga

      Radera
  7. Gillar omslaget på den boken men tror inte riktigt den faller mig i smaken. Kul att hon var där i alla fall!

    SvaraRadera
  8. Jo det finns mycket fint men i år var det lite jobbigt, så mycket folk.

    SvaraRadera
  9. Very nice post really ! I apperciate your blog Thanks for sharing,keep sharing more blogs.

    ดูหนัง

    SvaraRadera