måndag 25 juli 2016

Veckans bokbloggsfråga v 30

Barnboksbloggen:"Samlar du på en viss sorts böcker, kanske en viss serie, böcker från en viss författare eller olika utgåvor av en och samma bok? Samlar du på något annat bokrelaterat, så som bokmärken eller autografer från författare? Eller kanske samlar
du på något helt annat som inte alls är bokrelaterat? Denna vecka vore det roligt om du berättar om dina samlingar och visa gärna också bilder."
Visst samlar jag på saker. Först och främst böcker och andra saker som på något sätt rör Japan.
Så samlar jag på den lilla fina bokserien Levande Litteratur utgiven av Natur & Kultur 1957 - 1969. Blått omslag för facklitteraturen; rött för det skönlitterära.Tyvärr har några tappat sina omslag.
Fint omslagspapper gillar jag, fina anteckningsböcker lägger jag på hög och pennor får en aldrig nog av.
 

9 kommentarer:

  1. ett litet fat tog maken med sig från Japan

    SvaraRadera
  2. Japan är verkligen ett fascinerande land

    SvaraRadera
  3. anteckningsböcker fastnar man lätt för

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, de är ett fördärv! jag har hur många som helst, men vill alltid ha flera

      Radera
  4. Anteckningsböcker är så roligt att köpa på sig, men jag tycker det finns mindre och mindre sånt faktiskt. Tidigare var det hur lätt som helst att få tag i det, men inte längre.

    SvaraRadera
  5. Åh älskar också japan relaterade saker :) De har ofta så söt design :)

    SvaraRadera
  6. Vad spännande det låter att samla på böcker om Japan :)

    SvaraRadera