tisdag 27 juni 2017

Top ten tuesday


The Broke and the Bookish: June 27: Best Books You've Read In 2017 So Far (break it down however you want -- by genre, strictly 2017 releases, whatever!) 
Ja, det kunde vara intressant att se efter hur många riktigt bra böcker en läst hittills i år. Det var ingen svårighet att hitta tio stycken, visade det sig. Här kommer tio stycken romaner utan rangordning, men jag vill ändå framhålla debutanterna Ståhl och Lidbeck. Titlarna är klickbara.

  1. Isabelle Ståhl, Just nu är jag här
  2. Agnes Lidbeck, Finna sig
  3. Agneta Pleijel, Doften av en man
  4. Ian McEwan, Nötskal 
  5. Han Kang, Vegetarianen

  6. Geir Gulliksen, Berättelse om ett äktenskap
  7. Rose Tremblay, Huset på Saint Pauls väg
  8. Peter Swanson, The kind worth killing
  9. Jane Gardam, En engelsk gentleman
10. Elizabeth Strout, Mitt namn är Lucy Barton    

10 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av de här men flera låter intressant. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev förvånad över hur lätt det var att hitta fram tio riktigt bra

      Radera
  2. En engelsk gentleman håller jag på med, Peter Swanson har jag lånat en annan bok av. Blev lite nyfiken när du skrev om honom, ska läsas framöver. Nötskal kom också med på min lista. Vegetarianen har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nötskal var McEwan i sitt esse. och jag ser fram emot fortsättningen på En engelsk gentleman

      Radera
  3. Flera av dem har jag läst och jag håller med dig, de var väldigt bra. En engelsk gentleman vill jag läsa, den måste jag skriva upp på min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En engelsk gentleman vill jag läsa fortsättningen på

      Radera
  4. Känner väl igen de flesta titlarna, men det är En engelsk gentleman som lockar mest :)

    SvaraRadera
  5. Har inte hunnit läsa så mycket som jag vill detta år. Jag hoppas det blir mer i sommar. Men kul att du redan har så många nya favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev förvånad över att det var så lått att hitta tio verkligt bra

      Radera